Прості і зовсім не потребують підготовки.

“Чим більше ігровий період у тварин – тим більше розвинений їх інтелект ..” не секрет – чим більше грають наші людські діти, тим більш вираженою буде їх навчальна мотивація в школі.

На одному з курсів по нейробіології:

Гра – це завжди – і розвиток, і терапія, і адаптація.

Сучасне покоління дітей не отримує тієї кількості стимулів в різних каналах сприйняття, яке було б важливо. У них перестимульований візуальний канал, решта – часто дефіцітарні. І різноманітні ігри – це сенсорна інтеграція (Сенсорна депривація – недостатнє стимулювання сенсорних каналів).

Промислові гри:

Багато ігор від корпорації DJECO, GRANNA, tactic – Alias, різні Ігри-дії з кубиками (гри з кубиками – хороші перед сном і швидкий спосіб підтягнути або не забути усний рахунок)

Візуальний канал:

  • Роздруківки розмальовок та книжки-розмальовки
  • Малювати мандали
  • Малювання одночасно на одному аркуші
  • Малювання зубною щіткою
  • Малювання долонями (ставити відбитки пальців і домальовувати деталі)
  • Малювання з закритими очима
  • Викладання малюнків нитками
  • Робити ангелів з макаронів
  • Робити іграшки з втулок від туалетного паперу
  • Дітям різного віку подобається «обривності аплікація» – спочатку на дрібні шматочки руками рветься або кольоровий папір, або листки з журналів, потім, з уривків робиться колаж.
  • Кожен день тижня назвати «своїм кольором» – наприклад, понеділок – червоний, вівторок – помаранчевий, середовище- жовтий і т.д. за кольорами веселки. Кожен день надягати одяг або якусь деталь одягу певного кольору, спробувати знайти продукти такого кольору, або – час від часу кричати – наприклад, «червоний» – і потрібно швидко доторкнутися до предмета цього кольору.

Вербальний канал

  • Вчити кожен день одне нове слово на іноземній мові (З цього ж слова, написаного багато разів – можна зробити малюнок)
  • З букв одного слова – складати інші слова (наприклад з букв слова трансформатор – можна придумати – торт, трон, рот, форма, фарт та інш.)
  • Гра “телеграма” – на кожну букву загаданого слова придумати слово, так щоб вийшло пропозицію (наприклад, СЛОН – суворий лікар відкриває нашатир 🙂
  • Співати
  • Говорити скоромовки

Тактильний

  • Ігри з кінетичним піском (“розкопки динозаврів – виробнича гра з формочками – динозаврів)
  • Гра з крупами, в яких можна писати, малювати, ховати предмети (навіть дітям 8-9 років це подобається)
  • Ігри з водою – наприклад, запускати кораблики по воді, переміщати їх диханням, саджати на борт корабля предмети та спостерігати за тим, як погружається корабель глибше. Бої кораблів, корабель з піратами потрібно потопити, наприклад кидаючи горошини або квасолини.
  • Гра в воді з фарбами, експериментувати зі змішанням кольорів, насиченість забарвлення та інше.
  • Гра з водою – тонучий, плаваючий предмет. Наприклад губка віджата та намочена. Папір, тканина, машина та корабель. Що буде тонути, а що ні, а давай перевіримо…
  • Домашні басейни з кульками
  • Дізнаватися предмети на дотик (цю гру люблять і дорослі діти. Можна пропонувати розрізняти продукти на смак, спеції і продукти – по аромату). Який предмет накритий хустинкою, на що схоже …

Аудіальний

  • Слухати тишу (улюблена гра батьків :-)))
  • Закрити очі і розрізнити якомога більше звуків
  • Написати букву р – в рядок від зовсім маленькою до величезної. А в іншому рядку від величезної до маленької. Просити дитини, щоб вимовляв звук – підвищуючи гучність (чим менше буква, тим тихіше голос)
  • З закритими очима вгадувати, по якому предмету вдарили (ложкою, олівцем …)

Просторове сприйняття, концентрація, 3D (такі ігри стимулюють і розвиток часток мозку, пов’язаних з математичними здібностями, критичним мисленням)

  • Змійка
  • Магнітний конструктор
  • Мозаїка, які потім можна прасувати праскою і виходять підставки під чашки
  • Орігамі
  • Джанга
  • Мікадо (можна замість промислових «паличок» використовувати олівці, ложки …)
  • Шашки, шахи, доміно
  • Пазли
  • Можна вчити дітей пришивати ґудзики, вишивати, в’язати, плести макраме
  • Запускаємо дзиги, спостерігаємо за їх кружляння
  • Домашній квест, пошуки скарбів
  • Переміщатися по кімнаті з закритими очима, орієнтуючись тільки на команди партнера по грі (можна говорити – вправо, вліво, прямо … а можна мовчки – торкаючись до правого, лівого плеча, спині)

“Оральний праксис” та “ігри з диханням”

  • Мильні бульбашки
  • Аеробол – дуємо на обгортки з-під цукерок (або передаючи один одному, або, “задуваючи” голи)
  • Задуває свічки
  • Намагатися підтримувати в повітрі легкий предмет, наприклад, перо
  • Разом співати
  • Через широкі коктейльні трубочки дути на кульку з паперу

“Соціальні ігри”

  • Рольові ігри з ляльками та іграшками, домашній театр
  • Тіньовий театр
  • Можна разом займатися кулінарією, грати в ресторан (це здорово допомагає, коли потрібно швидко приготувати обід, посадити дитину за малюванням меню … 🙂
  • Варити разом шоколад
  • Робити міні-спектаклі, записувати їх на камеру телефону.
  • Робити будиночок з подушок і пледів – ходити в гості 🙂
  • “Зустріти дітей з друзями” – в zoom, чаті Вайбера та ін
  • Оркестр (інструменти – все, що видає звук в будинку)

Рух

  • Твістер
  • Пальчиковий твістер
  • Прятки
  • Битва подушками
  • Битва кульками

Важливо пам’ятати, що діти до 6 років прагнуть грати в «егоцентричні» гри – за своїми правилами. Але коли ми їм пропонуємо гру з встановленими правилами – це готує їх до «дорослого життя» з проходженням певним нормам (це профілактика «соціальної депривації»)