Прості і зовсім не потребують підготовки.
“Чим більше ігровий період у тварин – тим більше розвинений їх інтелект ..” не секрет – чим більше грають наші людські діти, тим більш вираженою буде їх навчальна мотивація в школі.
На одному з курсів по нейробіології:
Гра – це завжди – і розвиток, і терапія, і адаптація.
Сучасне покоління дітей не отримує тієї кількості стимулів в різних каналах сприйняття, яке було б важливо. У них перестимульований візуальний канал, решта – часто дефіцітарні. І різноманітні ігри – це сенсорна інтеграція (Сенсорна депривація – недостатнє стимулювання сенсорних каналів).
Промислові гри:
Багато ігор від корпорації DJECO, GRANNA, tactic – Alias, різні Ігри-дії з кубиками (гри з кубиками – хороші перед сном і швидкий спосіб підтягнути або не забути усний рахунок)
Візуальний канал:
- Роздруківки розмальовок та книжки-розмальовки
- Малювати мандали
- Малювання одночасно на одному аркуші
- Малювання зубною щіткою
- Малювання долонями (ставити відбитки пальців і домальовувати деталі)
- Малювання з закритими очима
- Викладання малюнків нитками
- Робити ангелів з макаронів
- Робити іграшки з втулок від туалетного паперу
- Дітям різного віку подобається «обривності аплікація» – спочатку на дрібні шматочки руками рветься або кольоровий папір, або листки з журналів, потім, з уривків робиться колаж.
- Кожен день тижня назвати «своїм кольором» – наприклад, понеділок – червоний, вівторок – помаранчевий, середовище- жовтий і т.д. за кольорами веселки. Кожен день надягати одяг або якусь деталь одягу певного кольору, спробувати знайти продукти такого кольору, або – час від часу кричати – наприклад, «червоний» – і потрібно швидко доторкнутися до предмета цього кольору.
Вербальний канал
- Вчити кожен день одне нове слово на іноземній мові (З цього ж слова, написаного багато разів – можна зробити малюнок)
- З букв одного слова – складати інші слова (наприклад з букв слова трансформатор – можна придумати – торт, трон, рот, форма, фарт та інш.)
- Гра “телеграма” – на кожну букву загаданого слова придумати слово, так щоб вийшло пропозицію (наприклад, СЛОН – суворий лікар відкриває нашатир 🙂
- Співати
- Говорити скоромовки
Тактильний
- Ігри з кінетичним піском (“розкопки динозаврів – виробнича гра з формочками – динозаврів)
- Гра з крупами, в яких можна писати, малювати, ховати предмети (навіть дітям 8-9 років це подобається)
- Ігри з водою – наприклад, запускати кораблики по воді, переміщати їх диханням, саджати на борт корабля предмети та спостерігати за тим, як погружається корабель глибше. Бої кораблів, корабель з піратами потрібно потопити, наприклад кидаючи горошини або квасолини.
- Гра в воді з фарбами, експериментувати зі змішанням кольорів, насиченість забарвлення та інше.
- Гра з водою – тонучий, плаваючий предмет. Наприклад губка віджата та намочена. Папір, тканина, машина та корабель. Що буде тонути, а що ні, а давай перевіримо…
- Домашні басейни з кульками
- Дізнаватися предмети на дотик (цю гру люблять і дорослі діти. Можна пропонувати розрізняти продукти на смак, спеції і продукти – по аромату). Який предмет накритий хустинкою, на що схоже …
Аудіальний
- Слухати тишу (улюблена гра батьків :-)))
- Закрити очі і розрізнити якомога більше звуків
- Написати букву р – в рядок від зовсім маленькою до величезної. А в іншому рядку від величезної до маленької. Просити дитини, щоб вимовляв звук – підвищуючи гучність (чим менше буква, тим тихіше голос)
- З закритими очима вгадувати, по якому предмету вдарили (ложкою, олівцем …)
Просторове сприйняття, концентрація, 3D (такі ігри стимулюють і розвиток часток мозку, пов’язаних з математичними здібностями, критичним мисленням)
- Змійка
- Магнітний конструктор
- Мозаїка, які потім можна прасувати праскою і виходять підставки під чашки
- Орігамі
- Джанга
- Мікадо (можна замість промислових «паличок» використовувати олівці, ложки …)
- Шашки, шахи, доміно
- Пазли
- Можна вчити дітей пришивати ґудзики, вишивати, в’язати, плести макраме
- Запускаємо дзиги, спостерігаємо за їх кружляння
- Домашній квест, пошуки скарбів
- Переміщатися по кімнаті з закритими очима, орієнтуючись тільки на команди партнера по грі (можна говорити – вправо, вліво, прямо … а можна мовчки – торкаючись до правого, лівого плеча, спині)
“Оральний праксис” та “ігри з диханням”
- Мильні бульбашки
- Аеробол – дуємо на обгортки з-під цукерок (або передаючи один одному, або, “задуваючи” голи)
- Задуває свічки
- Намагатися підтримувати в повітрі легкий предмет, наприклад, перо
- Разом співати
- Через широкі коктейльні трубочки дути на кульку з паперу
“Соціальні ігри”
- Рольові ігри з ляльками та іграшками, домашній театр
- Тіньовий театр
- Можна разом займатися кулінарією, грати в ресторан (це здорово допомагає, коли потрібно швидко приготувати обід, посадити дитину за малюванням меню … 🙂
- Варити разом шоколад
- Робити міні-спектаклі, записувати їх на камеру телефону.
- Робити будиночок з подушок і пледів – ходити в гості 🙂
- “Зустріти дітей з друзями” – в zoom, чаті Вайбера та ін
- Оркестр (інструменти – все, що видає звук в будинку)
Рух
- Твістер
- Пальчиковий твістер
- Прятки
- Битва подушками
- Битва кульками
Важливо пам’ятати, що діти до 6 років прагнуть грати в «егоцентричні» гри – за своїми правилами. Але коли ми їм пропонуємо гру з встановленими правилами – це готує їх до «дорослого життя» з проходженням певним нормам (це профілактика «соціальної депривації»)